הצג הכל

חזרה לפעילות שגרתית אחרי אבלציה

ספורט אחרי אבלציה. פרופ' דוד לוריא

ספורט אחרי אבלציה. פרופ' דוד לוריא

חזרה לפעילות ספורטיבית אחרי אבלציה

אבלציה לבבית היא פרוצדורה המשמשת לטיפול בהפרעות קצב שונות על ידי טיפול זעיר פולשני הצורב מוקדים בלב שמעודדים את התפתחותן של הפרעת הקצב. כיוון שאבלציה היא הליך זעיר פולשני, כלומר, נעשה על ידי צינורות דקים המוחדרים ללב דרך כלי הדם שלנו, ולא ניתוח בו פותחים את בית החזה על מנת להגיע ללב, ההחלמה מהפעולה נחשבת יותר קלה. תקופת ההתאוששות מהאבלציה כוללת חזרה איטית ומדורגת לשגרה, במיוחד כשמדובר בפעילות ספורטיבית מאומצת.

אילו סוגי פעילויות ניתן לעשות בבית לאחר אבלציה?

• לאחר האבלציה, אין להרים שום דבר מעל 10 קילו במשך שבוע, כמו שקיות קניות או ילדים קטנים. הימנעות זו עוזרת לריפוי הצלקות במפשעה.
• אם ישנו צורך, כן ניתן לעלות במדרגות, אבל בצורה איטית וזהירה. יש לנסות לסדר את לוח הזמנים שיכלול המנעות מעלייה במדרגות לעתים קרובות.
• ניתן להתחיל לצאת לטיולים בקצב איטי עד בינוני, כשלושה או ארבעה ימים לאחר ההליך. אין להמשיך ללכת אם יש אנגינה (כאבים בחזה) או קוצר נשימה.

האם ניתן לחזור לפעילות ספורטיבית לאחר אבלציה?

ניתן לחדש את כל הפעילות הגופנית הרגילה לאחר שבוע (לדוגמה ריצה, הרמת משקולות או ספורט אחר). עם זאת, בכל מקרה יש לפנות לרופא המטפל כדי לדעת עוד על אילו סוגי פעילויות מותרות במצב זה.

מה לגבי יחסי מין?

יש להמתין 48 שעות לאחר ההליך לפני קיום יחסי מין.

מתי ניתן לחזור לעבודה?

ניתן לחזור לעבודה משרדית יומיים או שלושה לאחר ההליך. יחד עם זאת, ייתכן ומטופלים העובדים בעבודה פיזית או מלחיצה יצטרכו יותר מנוחה לפני החזרה לעבודה. על כן, יש להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי תזמון החזרה לעבודה.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.